Makijaż

Makijaż fotograficzny różni się od zwykłego makijażu. Musi uwzględniać zamierzenia fotografa, projekt, a także światło oraz technikę, jakich fotograf będzie używał.

Do zdjęć robionych przy świetle ciepłym czyli takim, które zawiera w sobie tony żółte, złociste, najlepiej używać podkładów ciepłych, złocistych, piaskowych, brzoskwiniowych. Do tego można stosować różnego rodzaju bronzery: złote rozświetlające kulki, róże w odcieniach beżu i brązu. Cienie, jakimi pomalujemy oko, to: brązy, czekolady, beże, ecru, kremowe biele, pomarańcze, ciepłe śliwkowe, bordowe. Unikać należy podkładów w kolorach porcelanowych ponieważ twarz będzie zgaszona, szarawa i bez wyrazu. Podobnie będzie się działo z cieniami: fiolety, błękity, zimne róże będą szarzeć, lub zanikać, gdy zostaną poświęcone ciepłym światłem.

Gdy mamy oświetlenie miękkie, rozproszone, należy zastosować makijaż bardziej spokojny, w którym cienie przechodzą łagodnie z jednego koloru w drugi bez widocznych granic między kolorami. Należy także pamiętać o tym, aby makijaż nie był zbyt ciężki, a stosowane kosmetyki były raczej transparentne, lekkie nie mogą sprawiać wrażenia maski.

Przy oświetleniu kontrastowym, np. z jednego źródła światła, należy bardzo dokładnie pokryć cerę, aby nadać jej gładkości. Trzeba mocno podkreślić kości policzkowe, aby nadać twarzy charakter trójwymiarowości. Ten typ światła wymaga również make-up’u kontrastowego, z mocnymi akcentami (np. mocne usta, mocne oczy), przy czym obrys tychże powinien być niezwykle precyzyjny. Kolorystyka powinna być żywa, zdecydowanie należy unikać kolorystyki pastelowej w szczególności w przypadku ust.

Przy makijażu do zdjęć czarno-białych należy pamiętać, że wszelkie subtelności związane z zastosowanymi kolorami zostaną zredukowane do minimum. Dlatego właśnie lepiej tu skupić się na precyzji w liniach i konturach niż na grze kolorów. Warto pamiętać, że kontrasty między kolorami zostaną jeszcze bardziej wzmocnione, co nie zawsze daje interesujący efekt. Warto także podkreślić linię kości policzkowych, co pozwoli na nadanie twarzy smukłego, trójwymiarowego wyglądu.